Администратор Регистиран: 10/8/2006 От: Публикации: 16428 |
Отг.: Годината Шегор в символи copy-1 "Годината Шегор в символи". Все пак, аз не съм първият работил в тази посока. Раковски е преди мен. Но той не е имал моят шанс, нашите градове по долината река Инд, не са били разкопани още, те са разкопани в наше време от индийските учени. Интересното е, че нашата наука въобще не е продължила търсенията в посоката, която той е задал, а това е една от верните посоки на търсене на самите себе си. ========================================= В същото време, в „Основни начала за българската най-стара словесност“ Раковски оспорва преминалата от Стария завет в „История славянобългарска“ юдейскоцентрична представа за древността на човечеството и търси други възможности, които да съответстват на неговото време. С цел да обясни произхода на българите, в издавания от него вестник „Български лебед“ той обръща взор към... историята на Индия. Идеологът на нашето националноосвободително движение написва много статии, в които се опитва да повдигне националното самочувствие на борещия се за духовно и политическо освобождение български народ с примери от неговата история, показващи общност с древната индийска култура. Според него българите са „най-чисти“ индоевропейци, които първи напускат Хиндустан и донасят в Европа стария култ към Шива. За разлика от много свои съвременници, пламенният котленец вижда в староиндийските вярвания не „примитивен“ политеизъм, а усъвършенствана религия, от която и по негово време сред българите се пазят значителни следи. ========================================= Важното, днес е, че "Сказание за Чулман", Джагфар Тарихи, Нариман тарихи, дават немалко информация и насоки в линията на историческото търсене, което Раковски развива, т.е. те потвърждават тази линия, както и отхвърлената Веда Словена, която също е доста категорична относно връзката Дунав - "Харапска земе".
|