Годината 6789 Шегор в символи |
|
ИМЕ НА ФАЙЛА |
+ |
- |
ДАТА |
+ |
- |
|
|
Шегор-музей Велико Търново6.jpg
|
|
Шегор-музей Велико Търново4.jpg
|
|
Шегор-музей Велико Търново3.jpg
|
|
Шегор-музей Велико Търново5.jpg
|
|
Шегор-музей Велико Търново8.jpg
|
|
Шегор-музей Велико Търново7.jpg
|
|
Шегор-музей Велико Търново2Из "Нариман тарих"- част 1,2,3
Турджан - едно от имената на българския алп Таш-Угър, дух на огъня, времето, добитъка, историята и историческите песни. Турджан бил наричан и Вилъях. В праславянския език, който българите наричали "ахилски" и смятали за един от седемте български езика, името Турджан влязло във формата Троян, а Вилъях - като Велес (виж за думата Вилъях в книгата на А. Железни. Очерци за предисторията на Киевска Рус, М., "ИНСАН", 2000, стр. 108-109). На най-умелите създатели и изпълнители на българските исторически песни се давало почетното име "внук на Турджан" или "внук на Вилъях" (оттук е изразът "Велесов внук).
Турджанската пътека - историята. Да пробягам Турджанската пътека през полята към планината - означава да проследя цялата история и живот на хората от раждането до смъртта.
Дай на мен, смъртния, като сив орел да литна до Облака на небесната Мъдрост!" После Боян, внук Вилъяхов, припомнял старите времена и молел да послуша древните аланхаи и вилъянхаи. За Самар и Идел, за Илат и Сулдан, за Джуреш и Джурджан и за Полето Българско. ...................................................................... Хай - древнобългарска дума за песен, мелодия. Аланхай - древна българска дума за прославяща някого песен, химн. Вилъянхай - историческа песен. От тази дума идва руската "билина" Самар-Шумер, авторът на "Словото" я нарича "Незнайната Земя". Идел - името на обединените седем племена, образували българския народ, както и на ВолгоУралието и Приуралски Сибир, които в древността съставяли царството Идел. Илат - антична старобългарска империя, включваща Турция, Балканите, Сирия с Палестина и Египет. Сулдан - българското Придунавие
|
|
Шегор-музей Велико Търново9
Сега, скулптурата, наистина е уникално творение. Ами, щом няма табелка с обяснения в двора на музея във Велико Търново, ще ви кажа, че артефакта е тенгриянска скулптура на алпа Угер Шегор (бик, крава). Неговата година е втора в календара ни, българският календар, не християнските такива като юлиянският и григорианският (тва за лапетиите) За него, тогава писах достатъчно, може би, по-натататък, живот и зраве, ако доживея следващият календарен цикъл, може би, повече. Долната част на скулптурата, вероятно изобразява образа му в подземният свят в Тунай, където вече лицата липсват , защото всички са с маски. Това е чисто тенгриянско вярване, което изкопаваме сега, като златни маски в т. нар. "тракийски гробни могили";))) Мъртвите в Тунай имат маска, защото тяхната земна личност е вече привършена, а следващото прераждане, в което ще имат нова личност и образ, още не се е случило;))) За да се случи, трябва Умай Тунай да те припознае като свой син;))) за да може утробата на земната майка да те върне отново.
Румен Чорбаджийски 5 октомври в 13:33 · Преди 15 години приятели от Велико Търново показаха снимка на уникална фигура от техния музей. Самоорганизирах се и отидох да видя и заснема немислимото за съвременния творец произведение на духовното изкуство. Когато видях фигурата визията буквално ме пренесе в друг свят… забравен свят, където нямаше място за вярата и за нейните следовници. Експонатът е поставен в двора на музея, няма табелка с информация през коя година и от къде е изкопан. За непосветени като мен в тази мимикрия е ясно само едно, че артефактът е от територията на България. - Какво ли знание са вложили предците ни в този уникат? – чудех се, стоейки изправен с ръце в джобовете, хипнотизиран да не докосвам фигурата. Прокрадна се дълбоко в съзнанието ми ефирна мисъл, че това пред мен има връзка със старите Знания, които обяснявах в книгите си. Чувствах, че бях много „малък“ за древната истина, към която бях отправил взор… Едва след няколко години проумях творбата. Човек без знания няма нужния капацитет да осъзнае безценната находка от нашите земи. Така ще бъде докато свят светува, ще я гледаме и ще се чешем там дето не ни сърби. А тя ще си стои самотна в двора под дъжда и под снега… и само вятърът ще шепне на минаващите покрай нея „разбери ме и ще познаеш всичко, което има за познаване“.
|
|
Огънят на ШегорКана субиги Угер Шегор! Само Урус Кубар Барс може да го спре!
Ела при мен, Велики Кане, има асфалт за изяждане!
|
|
Аратеб-nomadski-1Това си е един своеобразен походен Аратеб (Свещено Огнище), тристепенен, в който погребението е извършено в Годината Теку, предполагаемо. Сега, ако, след столетия, разровят нашият Аратеб, пак ще открият монети, хахахаха. Но, защо те са там? защото ху-ху-ху, ху-ху-ху... "Благодатта на Тангра храни Огънят, Златото на Яга, Огънят пояжда" и фъргам по шепа от тей в Огънят в 4-те посоки на светът. Нема фуфурлуф;))) Искам да го уточня, за да не се правят грешните изводи, че на умрелият, т.е. на живият според нашите разбирания, му трябват пари, на оня свят, не не му трябват. Защо? Защото на "онзи свят" няма притежание, собственост! Защо, обаче, тъй... Защо в основата е свещено дърво? Това първом е свидетелство за чисто тенгриянският и древнобългарски погребален ритуал, който разбира се, се е променял с хилядолетията, но трябва да отбележим, че той се дължи на историческото събитие довело до създаването на Българският народ
(81) Като оплакал сина си, Субан поставил тялото му на платформа, а платформата поставил на клоните на огромния дъб Имен-Дума. (82) При това той казал: “Нека Тангра се разпореди с теб! Нека Всевишният те върне на нас! (83) А аз, в твоя чест ще добавя към името си твоето – Боян – и името на това дърво – Имен!”. (84) После алпът казал на хората: “Искам в памет на моя син вие да станете един народ!”. (88) Мястото на гроба на Локбър било наречено Дума, а когато дъбът остарял – Иске Дума. (89) Оттогава част от именците започнала да говори на тузкия език, наричан локърски.
Когато мъртвият умре и тялото му бъде изгорено на Аратеб, той ще стане част от алпите, чието жилище са клоните на Бой Терек (Световното дърво). Символизмът на дървото в основата на Огнището е изключително важен.
|
|
|
Запалването на Аратеб-Раудеб с изгревът на 21 юни 2021г
|
|
Запалването на Аратеб-Раудеб с изгревът на 21 юни 2021г
|
|
Запалването на Аратеб-Раудеб с изгревът на 21 юни 2021г
|
|
Из подготовката на Аратеб-Раудеб за посрещането на лятното слънцестоене
|
|
Из подготовката на Аратеб-Раудеб за посрещането на лятното слънцестоене
|
|
Из подготовката на Аратеб-Раудеб за посрещането на лятното слънцестоене
|
|
Из подготовката на Аратеб-Раудеб за посрещането на лятното слънцестоене
|
|
Из подготовката на Аратеб-Раудеб за посрещането на лятното слънцестоене
|
|
Шегор от Наги Сент Миклош2От всичко в изложбата на НИМ, най-съществен е алпът Угер Шегор от Наги Сент Миклош и хубаво е, че е показан в Годината Му! Догодина е Барс и в заралийският музей имаме красиви барсове
|
|
Шегор от Наги Сент Миклош1
|
|
Шегор-Олимпия-1Ние, тенгрияните сме наясно, че това не е никаква случайност, тази Година, защото е Годината Шегор, Годината на Бикът, на Волът! Велики Шегор, ти ни правиш силни и могъщи - силни в мисълта, могъщи телом. Ти, Безграничието на Духът, с което служим на Тангра, всеки ден в изпитание, всеки ден в победа! Вечен е Българският Саракт, защото Вечни сме ние, Децата на Тангра!
|
|
P5030134-2.jpg
|
|
P5030135-1.jpg
|
|
Уруз-Ситово-Скандинавие copy.jpg
|
|
image_2020-12-23_213026.jpg
|
|
Votivstele fue den Mnevis-Stir Heliopoliс
|
|
DSC04904-1Капитолия=капитал=капитулирам
|
|
tatanka-buffalo-native-american-drum_1_2b2c0759a2ffec73986633b9e1a3b65b
|
|
Герба на Кубрат-Харапа copy-1Тази съпоставка пък съм я правил някога, но ще я публикувам и нея.
|
|
[ xcGallery powerd by dev.xoops.org ]
|