Скално светилище "Моняк" |
|
ИМЕ НА ФАЙЛА |
+ |
- |
ДАТА |
+ |
- |
|
|
DSC_1931-1Останалите са дали още 2 нови рода и общо са се насочили към овладяването на връхната част на върха. Радетели на тази инициатива са били 3 от родовете, като вдъхновението за експанзията и основаването и на днешното Широко поле е водачът на единият от тези три рода. Той именно е изобразен с гуглата си над трите ниши вдясно. Той е Маньякът! С една дума, дами и господа, днешни българи, каквото и да си мечтаем, майка, без демография не става;))) Не става;))) демографията е част от творческият импулс и подтик;))
|
|
DSC_1929-1Да прочетем какво пише чрез нишите. Жителите на това място са били 5 големи рода с единен родоначалник, дали човешки или божествен... Условно да кажем, първият род или единият от тези 5 рода е дал две родствени клонки или два нови рода, които са се отделили и насочили на юг/югоизток. Вероятно основали Чит кая или градът при водосбора на двете реки Арда и Върбица;)))
|
|
DSC_1927-1Тук за първи път правя първи прочит на трапецовидните ниши като писмо. Дори като си говорихме с една млада археоложка, това и писах, че това за мен е вид "протошумерско писмо". Сега терминът, може да не е много точен;))) но тъй ми дойде. Не ме карайте да "чета" други трапецовидни ниши в тяхната подредба и смисъл, хахахаа, просто на тия ми дойде смисълът. Аз не знам методиката как се четат нишите, но разбирам смисълът им, когато почна да го правя;))) С една дума, ако те са вид кодирано писмо, това е първият им прочит, макар и интуитивен, без емпирична методология. Но и Паулина Михова ме пита по въпроса, дали наистина е това моето мнение и виждане по въпроса и да, това е моето мнение и виждане по въпроса, което всъщност е хипотеза изказана от археоложката Радунчева оплюта от профа Овчаров в един техен конфликт относно Перперек отдавна. Но, един ден, ще разберете, че тя е била права;))) Всъщност "прочит" ми дойде и на централната скала с много ниши на Чит кая, ще го публикувам;)))като подбера снимките и оттам;)))
|
|
DSC_1924-1
|
|
DSC_1920-1Сега отново се завъртаме и се завръщаме към югоизточната страна
|
|
DSC_1915-1.jpg
|
|
DSC_1913-1Тук погледът към него е от юг/югозапад, откъдето могат д асе видят скалните трапецовидни ниши по върхът на скалите. Междувопрочем, този скален спусък "разсичащ"перпендикулярно самият Маниьяак се нарича още Коджа Каяларъ, т.е. огромните, великите скали
|
|
DSC_1961-2.jpg
|
|
DSC_1961-1.jpg
|
|
DSC_1978-1.jpg
|
|
DSC_1945-1С тези снимки ще представим поглед към скалното светилище на Маниьяак откъм югозапад и югоизток, т.е. от съвсем друг план, който няма как да се види, ако човек се намира на самото място. Изледът тук е откъм югоизток
|
|
IMG_20191012_165801Скалното светилище Маньаяк (Моня) изглед откъм попресъхналият яз. "Студен кладенец" и село Лисиците
|
|
DSC_1906-1.jpg
|
|
DSC_1907-1.jpg
|
|
DSC_1937-1.jpg
|
|
DSC_1935-1.jpg
|
|
DSC_1906-1.jpg
|
|
DSC_1907-1.jpg
|
|
DSC_1937-1.jpg
|
|
DSC_1935-1.jpg
|
|
DSC02488Великият Маньяак. Това е точното име, на укрепеното светилище, което по-късно е придобило формата Моняк. Това не противоречи на тълкуването на името му, дадено в "Пътеводител Родопи", а именно Мъняк, Мониак, Мониква, Мняк - бесен, яростен. Но, разбира се, това "бесен, яростен", тук не трябва да се разбира само като воинска бяс (берсерк) и лудост, но и като "лудостта" на жреческият изтъп, защото "маньяак" е одеждата на белият шаман в Тенгриянството. Неслучайно, интуитивно тук, в южното му подножие, преди година-две, проведохме и първото си заседание. Под носа на Доган ефенди паша;))) Слава на Тангра! Оттук по-нататък думата в хилядолетията думата се развива в "маниак". Те казват, че думата е пренесена от френският, но това не е така, по-скоро е привнесена във френският;))) Слава на Тангра! Маниакът е изповедникът на Тенгриянството! Аз съм типичен пример;)))
|
|
DSC_9470-1.jpg
|
|
DSC_9438-1.jpg
|
|
DSC_9435-1.jpg
|
|
DSC_9463-1.jpg
|
|
DSC_9458-1.jpg
|
|
DSC_9433-1.jpg
|
|
DSC_9409-1.jpg
|
|
DSC_9405-1.jpg
|
|
DSC_9400-1.jpg
|
|
[ xcGallery powerd by dev.xoops.org ]
|