Форум на Движението | Помощ Участници Календар |
Озай-Ходай, свещеният балкарски танц, посветен на Тангра
Йордан_13 |
Публикувано на: 22.8.2024, 11:26
|
Админ Група: Админ Съобщения: 16 427 Участник # 544 Дата на регистрация: 10-August 06 |
https://www.youtube.com/watch?v=QTbgnnO1ZJA и тук https://www.youtube.com/watch?v=ObTQC9YzgFg
Тук сега, изнамерих в Тубата още едно изпълнение на свещеният танц "Озай-Ходай" посветен на Тангра. Тук виждаме, санака - тризъбеца, който първоначално е символ на самият Тангра като създател на трите свята и който след това става символ и оръжие на алпите Кубар Баръс и Чулман Бозидан, от чието прозвище Бозидан произлиза елинското Посейдон;))) По времето на танца, речетативното наричане се завършва с възгласа "Ходай", което е едно от имената на Тангра, посочено в българските истории като Джагфар тарих, Нариман тарих и т.н. |
anti666 |
Публикувано на: 23.8.2024, 11:05
|
Отдаден Група: Участници Съобщения: 2 320 Участник # 700 Дата на регистрация: 22-September 06 |
В Алтай съм питал какво е името на небесния Бог и те също го наричат Кудай. Но според мен, след заминаването на българите през столетията спомените се изменят. Защото етимологията никак не се вързва с Тангра, Тенгри, Тенгер. В Уикипедията напрамер за Кудай пише това
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%83%D0%B4%D0%B0%D0%B9 Тоест, там твърдят че това е името на Улген, покровителят на Горния свят. Обаче в Нариман Тарихи или Сказанието за Чулман не се споменава за Улген. За Кудай пише, но не и Улген. В Сказанието тази, която живее на върха на Бой Терек е Умай. Етимологично Кудай е много по-близко до Умай. Което за мен и най-правилното. Тогава се връзва всичко. Така че за мен балкарците призовават Умай. И тризъбеца е остатък от древни традиции, който по-скоро символизира Трирогата Умай, нейната корона. |
anti666 |
Публикувано на: 23.8.2024, 11:13
|
||
Отдаден Група: Участници Съобщения: 2 320 Участник # 700 Дата на регистрация: 22-September 06 |
Преди години се оказва, че сме имали и нарочна тема за балкарците https://www.voininatangra.org/modules/ipboa...tu0nhgdh5di2ur1 В история на Армения от 1241, гл. 32 Киракос пише;
|
||