Форум на Движението | Помощ Участници Календар |
Страници: (4) 1 [2] 3 4 ( последно съобщение ) |
Министерства,субсидии,обществени поръчки,назначени, Конкурси,лицензи,държавни помощи,комисии
trak |
Публикувано на: 27.11.2014, 20:33
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
Едно много непрозрачно, скъпо, негъвкаво и потайно министерство - Министерството на ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА....
http://www.mon.bg/? Трябва да следи изкъсо, защото това, че една идея на българин, която не намери финансиране днес, не означава, че утре тя няма да е иновативна и да промени света. Примери от историята много (примерно Тесла, синтеза на Фишер-Тропш и мн. мн. др.) За всичко му идва времето, но поради непрозрачност, кандидатстват само некадърници и роднини по проектите и ги одобряват, защото има квоти и трябва да има одобрени от България. Новини и събития - http://www.mon.bg/?go=page&pageId=4&subpageId=377 Да взмемем от тук например "Награди, отпускани за приснос в развитието и пропагандирането на хинди по света" - . Последните страници изобщо не се четат. Секретарките не можаха да попитат на английски за по добър екземпляр. Цялата работа в министерството е такава половинчата. Други интересни новини са Японското общество за насърчаване на науката (JSPS) с нова програма за обмен,Конфедерацията на индийската индустрия организира Форум KnowledgeExpо 2014, Информационна система позволява на научните институции в България да осъществят контакт с 250 български учени в чужбина ( http://www.experts.scival.com/mes/ ) и др. Няма отзвук на тези информации.Всичко остава тайно. При Често задавани въпроси в Административни услуги виждаме само 2 http://www.mon.bg/?go=page&pageId=6&subpageId=564 1. Каква е процедурата по издаване на удостоверение Апостил (APOSTILLE)? и 2. Как се легализират документи за завършено образование и обучение в училище на чужда държава? Само това им хрумна да напишат или само това им се задава като въпроси? Ако е така, какво направиха за да се промени това? Така или иначе - духовно обедняване и трябва повече да се изисква от едно министерство нарекло се Министерството на ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА. Koнкурси http://www.mon.bg/?go=page&pageId=4&subpageId=51 Стратегически документи: http://www.mon.bg/?go=page&pageId=74&subpageId=143 като Национална стратегия за развитие на научните изследвания 2015-2020 г,Стратегия за развитие на висшето образование в Република България за периода 2014-2020 г, Национална стратегия за развитие на педагогическите кадри и мн. др. |
trak |
Публикувано на: 27.11.2014, 20:43
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
Фонд научни изследвания към Министерството на образованието и науката : http://www.fni.bg/ Малко невзрачен сайт, зле направен,но информацията там представлява важна част от научното бъдеще на страната и онагледява проблемите и вечната борба фундаментално срещу приложно изследване (в нормалната икономика липсва борбата).
Важна е стратегията на този Фонд за научните изследвания - http://www.fni.bg/?q=node/20 Обявите на Фонда http://www.fni.bg/?q=fnititlenotice . Първата от 07.04 и 26.11 малко съвпадат по заглавие(?) Важни за четене с разбиране са и протоколите с приложенията http://fni.bg/?q=node/84 Те съдържат различни решения, класирания и некласирания, самото финансиране на проектите и естествено най-важното самите фундаментални проекти, над които учените в България работят (Енергийна ефективност и транспорт, Развитие на зелени и екотехнологии; Здраве и качество на живота, Биотехнологии и екологично чисти храни; Нови материали и технологии; Културно-историческо наследство; Информационни и комуникационни технологии). Това е важно огледало за състоянието на научния свят в България, който беше и е пренебрегван последните години на демокрацията. Как хората с идеи да започнат заедно да работят над идеите си без да мислят за пари и без глупаво съперничество на петли и гордост? Къде може да се създаде такава среда и да се закупи техника. Научните кадри трябва да спрат да финасират от заплатите си поправката на техника, уреди или закупуване на консумативи. Трябва да е все едно е кой е доктор или обикновен човек, всеки може да има гениална идея и да я разработи даже и в гараж в някой случаи. И всичко това далеко от връзкарство и роднинство. Първа вноска за финансиране на научна работа може да се ползват пари конфискувани по митниците и печалби от продажби на конфискувани стоки, ако не се раздадат на бедните. Обаче в Протокол 48 на Фонда четем в първа точка единодушно щели да редуцират парите за научни периодични издания и т н. С една точка се илюстрира цялата ситуация. Може да се направи някакъв фонд, където "хоби" учени да подават "декларации" за дребни финансирания до 5 хил лв, какви уреди или консумативи са им нужни за каква работа или реализиране на дадена идея, а не дали е във фундаментална или приложна насока. В самия Фонд за научни изследвания се борят от години с роднинство, приятелство,некадърност, безпардонност, неспазване на европейските и българските държавни закони и корупция. До сега почти неуспешно.Което е жалко и отчайващо. Не е кристално ясно, какво прави фонда за учените и обществото. Какви заплати взема ръководството и не може ли да извършва работата безплатно, в името на науката, защото те си имат и други работни места. Ако се спестят заплатите им, ще има повече за наука. Иначе може да вземат като се събират дребни възнаграждения, но не цели заплати.Все пак парите са на данъкоплатците и не трябва да се пилеят. |
trak |
Публикувано на: 27.11.2014, 22:46
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
При Оценки и анализи от страницата на Министерството на науката и образовнието виждаме http://www.mon.bg/?go=page&pageId=74&subpageId=144 1.Оценка на въздействието на националната стратегия за учене през целия живот за периода 2008-2013 г; 2.Тематични анализи на резултатите на българските ученици при четене в PISA 2009г; 3. Анализ на системата за осигуряване на качество на професионалното образование и обучение в България
Хм. PISA 2009г, обаче анализирана чак 2011г и липсва PISA 2012г.Спали ли са в министерството? Или анализа 2012 ще излезе чак 2015г. Тук тайно са събирали коментари и предложения във връзка с прегледа на стратегията „Европа 2020“ и нейното по-нататъшно развитие http://www.mon.bg/?go=page&pageId=74&subpageId=722 Колкото по-прикрито, толкова по-малко хора ще си пратят коментарите. Проекти смислени и беЗсмислени: http://www.mon.bg/?go=page&pageId=381&subpageId=63 При харта на клиента са поработили до 2009,2010,2011 и от тогава нищо http://www.mon.bg/?go=page&pageId=6&subpageId=154 |
trak |
Публикувано на: 28.11.2014, 17:22
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
Следва от Министерството на науката и образовнието ...
|
trak |
Публикувано на: 28.11.2014, 17:23
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
Министерството на финансите
Бюджетна процедура 2015 http://www.minfin.bg/bg/page/851 с файл за Законопроекта за държавния бюджет на Република България за 2015 г. Дата на публикуване е 26.11.2014 г., а събщават, че становища за проекта може да изпращат на адрес: budget@minfin.bg до 28.11.2014 г. Тоест само 2 дена. Някой трябва да си вземе отпуска да прегледа файла и да изложи становище. Само за 2 дена! Явно изобщо не са очаквали становища... Трябва внимателно да се прочете сравни с дргуги години и други държави. Аболютно задължително четиво ред по ред за всеки гражданин на България. Но като липсват информации, как са образувани числата и от къде са взети всичко е почти спекулативно, защото всеки може да вземе едни числа и да ги вкара в един Excel. Някой от Excel-приложенията на страницата за бюджетната процедура от септември са публикувани дори празни.... |
trak |
Публикувано на: 29.11.2014, 22:22
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
Министерството на финансите. Следва...
|
trak |
Публикувано на: 29.11.2014, 22:29
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
Българска академия на науките - http://www.bas.bg/
Възгледи за основните национални цели за устойчиво развитие на България на БАН - http://www.bas.bg/images/banners/nacionaln..._integrated.pdf Становище по проблеми на технологичното развитие на България - http://www.bas.bg/images/banners/Stanovish...17.04.2014g.pdf Новини - http://www.bas.bg/академични-новини Конференции - http://www.bas.bg/академични-новини/конфереции Новости http://www.bas.bg/академични-новини/новости-в-науката |
trak |
Публикувано на: 29.11.2014, 22:32
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
Проекти - http://www.bas.bg/проекти
Обяви и конкурси - http://www.bas.bg/обяви-и-конкурси В полза на науката - http://www.bas.bg/академични-новини/продук...олза-на-науката Доклад на Международната комисия за оценяване на Институтите на БАН - http://www.bas.bg/index.php?option=com_con...2521&Itemid=334 Ентусиазмът на преводача стига само за първия доклад. Другите не са преведени. Обществените поръчки са при Профил на купувача в ляво. Все още липсва годишния отчет за 2013. Има отчети за до 2012 http://www.bas.bg/images/BAS_otchet_2012.pdf При раздела Международни програми е показано доста оскъдно число http://www.bas.bg/index.php?option=com_con...d=77&Itemid=225 Индийски програми http://itec.mea.gov.in/ |
trak |
Публикувано на: 29.11.2014, 22:42
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
GIS - Трансфер Център - http://www.gis-tc.org/
Единен център за иновации на Българската академия на науките - http://jic-bas.eu/index.php/bg Националния Център по Нанотехнологии (НЦНТ) - липсва старницата в интернет Проект „Наука и бизнес” към БАН - http://s2b.mon.bg/bg/home/ От програмата на ЕС програма “Развитие на човешките ресурси“ 2007-2013, съфинансирана от Европейски социален фонд. |
Йордан_13 |
Публикувано на: 1.12.2014, 1:36
|
||
Админ Група: Админ Съобщения: 16 494 Участник # 544 Дата на регистрация: 10-August 06 |
И в тоя фонд всичко е с връзки. Тази година, всички проекти бяха обрани от БАН, понеже рецензентите бяха от техните среди. Пловдивски университет спечели само 1 проект , а Софийски университет, всичко на всичко 2 проекта Просто нямаш ли свои хора в комисиите дето оценяват проектите, залудо си се бъхтал примерно 2 месеца да правиш проекти, безсмислено е, ще ти бутнат някакви точки близо до класирането, а на своите хора слагат 10 т. отгоре и са вътре. Толкова. ============================================================= "Научните кадри трябва да спрат да финасират от заплатите си поправката на техника, уреди или закупуване на консумативи. Трябва да е все едно е кой е доктор или обикновен човек, всеки може да има гениална идея и да я разработи даже и в гараж в някой случаи. И всичко това далеко от връзкарство и роднинство. " ============================================================= Ми то и сега е така - финансират ги. Тия кадри получават едно 1000 лева без данъците. Като им смъкнеш данъците и отиват на 900 лв. А това са все пак висококвалифицирани кадри, които в близките 10 години ще изглеждат като Никола Тесла пред това, което идва отдолу като ниво - ИСТИНСКИ УЖАС! (Умоляват ги да се запишат застуденти с оценка на изпита Слаб 2 ) Не само, че няма да могат да се намират млади учени, но и насила ще се правят такива, които дори за студенти не стават, но са добутани някак си да завършат и да започнат доктурантура. Малцина са качествените, но те са с мисъл винаги към чужбина. Тепърва катастрофата и в тая сфера ще дойде, тя е на ръба. Да не говоря, освен нея колко още други сфери, извън научната ще катастрофират здраво. Като начало, един висококвалифициран преподавател, от който се очаква да обучава такива кадри не може да взима 1000 лева без данъците, тази сума, най-малкото трябва да е умножена по 2 в България, най-малкото. За останалите идеи в коментара, когато дойде времето, ще ти дам възможност да ги реализираш лично. |
||
trak |
Публикувано на: 1.12.2014, 21:46
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
Според мен, че някой вземал малко, не е оправдание за мракобесие в обществото . Материализмът не трябва да е пътеводна светлина в науката, а това може да стане, едва след като посетите семената дадат плод.
Лошо е не, че преподавателите вземам малко, а че разбират формулата раздаване на знание=пари и също, че няма кой да слуша, разбира,попива развива и прилага знанието от другата страна. Скъсана и опорочена е връзката учител-ученик, преподавател-студент и т н. Освен това, преподавателя може да прояви разбиране и ако знае нещо да го сподели с обществото. Да желае да научи нещо хората, взема един микрофон и може на поляната, на стадиона, на улицата,в кафето, интернет-платформа (има такива от любители) или във физкултурния салон, чрез сирените от системата за ранно предупреждение и оповестяване на бедствия (там може не само звук, но да се разпространява и гласово съобщение) да раздава знанието си. Няма значение, къде и как се споделя идеята и знанието , важно е да се прави от призвание, а не за пари. Едва когато преподавателя се докаже, едва тогава хората може да го оценят и да вземе 2000 лв. или там както се образува заплатата по определени показатели. Но преподавателя има отговорност към обществото. Безплатната му обществена работа от убеждение, желанието му да окаже помощ за самопомощ и безплатното разпространяване на знание на първо време трябва да е задължително, за да има какво да поникне. Това е призванието на учителите и преподавателите и те не могат да се дърпат и крият. Всеки от тях, може да отдели 1, 2, 3 дена в месеца по няколко часа за работа, без заплащане, заради призванието и от любов към знанието. Преподавателите не трябва да са на ръба на оцеляването, но дори на ръба на оцеляването, може да раздаваш знания за тези, които също са на ръба на оцеляването и няма как да си позволят да плащат за знания . А и така ще се създадат условия за среща на идеи и и те ще съединяват и разпространяват. Може да настъпи въодушевяване сред попиващите знание и подем в посока търсене на знание и осъществяване на идеи.Преподавателите имат отговорност и не трябва да си мият ръцете със заплащането. Проблемите са много и комплексни, но не трябва всичко да е пари и капитализъм. Парите играят важна роля в осъществяване на самите идеи, но идеите могат да се разпространяват абсолютно безплатно от хората. Освен това БАН е опасен, защото е окупиран от хора, разпространяващи идеите на неолиберализма. Как да отделиш 20,30% от хората в БАН, които са стойностни там? Те,ако бяха стойностни щяха ли изобщо да се хванат на работа в крепостта на неолиберализма и братовчедството (БАН), където корупцията и небългарското поведение са ежедневие десетки години ? А и как да се прости шедьовара на простотията "Национална стратегия за развитие на научните изследвания до 2020 г. " ( http://www.strategy.bg/StrategicDocuments/...ng=bg-BG&Id=708 ) и колко още подобни шедьоври, за които са взети премии и кой знае какви добавки? Къде са нормалните 20, 30% от БАН да информират обществото за това,кой и как написа тази стратегия и какво правят неправителствените организации там? Неправителствените организации нямат общо с науката и нямат място в стратегиите за научните изследвания на БАН. Затова и идеите на бъдещето е малко вероятно да дойдат от БАН и подобни структури , защото те ще ги задушат и корумпират. Не трябва да се изключи, че гениални идеи и иновции в всяка сфера може да се родят и в главите на хора, неучастващи активно в науката в България. На хората отстрани трябва да стане ясно, че всеки може да стане мотор на иновация и че тяхните идеи също може да са ценни, както в модерните, така и в традиционните сфери. Не всички откриватели са били и са учени. Също така не всички откриватели са имали висок доход. Бедността не значи веднага край с мисленето, науката, изследванията и иновациите. Бедността пречи само за оборудването и реализацията (в някой случаи) на самите идеи. |
Йордан_13 |
Публикувано на: 1.12.2014, 22:23
|
Админ Група: Админ Съобщения: 16 494 Участник # 544 Дата на регистрация: 10-August 06 |
Разбира се, по подобен начин ние разпространяваме знанието - безплатно, точно ние го правим, т.е. в момента, аз сядам, защото идеите идват и аз трябва по някакъв начин да ги материализирам. И започвам, защото всяка идея трябва да бъде уплътнена със съответната културна постановка: това са търсене на материали, превод, осмисляне и визия на цялостната картина. Това няма цена, никоя пара в света, не може да го покрие. Това нещо няма как да бъде платено.
Но тука говорим за преподаватели, не за иноваторите, които обикновено са жертвата на небето към земята, преподавателите са такава прослойка, които преподават традицията или я развиват. Между тях може да има и иноватори, но общото им ниво не са иновациите. Затова те са силно институционализирани и това е нашата тукашна традиция. Тези форми дето ги предлагаш са западни, да не кажа, че са вид протестантизъм в науката Лично аз, не бих взел микрофон на зелена поляна, не си падам по проповедите, не че не ги мога. Тук говорим за връзката преподавател- институция и че в България студентите отиват да учат, за да не работят, от което следва и демотивацията на преподавателите. Процесите тук са по-сложни, отколкото си мислиш. А преподавателят трябва да извърши процес на подготовка на лекциите и упражненията си, на това как ще протече учебният процес и как накрая студентът ще излезе смазан от лекцията, гладен и жаден (алкохол, цигари и здраво ядене)понеже абсолютно никой няма в главата му, за да схване какво му се преподава и от всичко това главата започва да му тежи. Неслучайно говоря тези неща, защото когато основната заплата, започва да се вдига, трябва да се вдигне и средната, защото така един ден всички ще бъдат на основна заплата, въз основа, на която вървят данъци, осигуровки, здравни и т.н. |
trak |
Публикувано на: 1.12.2014, 23:13
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
Това за поляната е символично, за доказателство, че и без никакви пари за кабинет, дъска, маркер и тебешир, пак може да се намери начин, при желание, да се раздава знание. Преподавателите, независимо колко са бедни, гладни или заети, при желание и ентусизъм, винаги можеха през изминалите години, да намерят свободен час за просвещение и раздаване на знания по химия, физика, компютри, математика, езици, банково дело и мн. др., не само сред ученици, а и други групи, които проявяват интерес. Понякога интереса идва с годините и опита или случайно откриваш някакви способности или интерес. Проподавателите трябва също да поемат част от отговорността за сегашното положение на образованието. Само с чакане да се промени нещо отвън и оплакване, не става. Промяната трябва да стане вътрешно, безплатно. Има преподаватели на различни заплати в едно учебно заведение и не е доказано, че нивото им на работа расте с увеличаване размера на заплащането. Някой вземат увеличението и карат пак по старата схема. Има преподаватели в учебно заведение с по-лоши договори, но работят повече със сърце, раздават се повече и са по-успешни в преподаването, от такива с по-високи заплати. Затова трябва нова оценка на труда на преподователите и нова схема на разплащане. Демотивацията на преподаватели може да идва и от факта, че са училили за учители, само защото не са имали достатъчно висок успех за по-харесвани специалности и стават учител по неволя, а не от сърце и дарба. Във филологиите или разни учителски профили за преподавател по биология, математика, химия, физика... често се влиза с нисък успех, заради нисък интерес. Трябва да е обратното - първо се пробваш една година с практика, дали може да работиш с ученици и студенти, дали имаш дарба и харизма за преподаване и тогава се решава, дали ще следваш за учител. Не учиш 3,4 години теория и чак накрая се оказава в последната година, че като преподавател си кръгла нула и не ставаш, но понеже е късно ти дават практическите изпити. Цялата система е с краката на горе и учителите можеха някога да спрат този процес още в зародиш, но предпочетоха тогава да бездействат. За студентите е най-добре да се вкара повече практика и онагледяване на знанието и веднга с конкретни примери, къде ще се ползва знанието, а не само теория за зубрене за изпита и после нищо в главата. освен това, докато студентите учат , шанса да им хрумнат нови идеи, расте пропорцинално на усвоените, разбрани истински знания.
Само с вдигане на заплати в България не става, защото ще се вдигат и цените по спиралата нагоре. Трябва схеми за създаване на работни места и масова заетост. Предрича се, че заплатите може и да се замръзят следващите години в Европа за цяло поколение дори, защото няма да дойде очаквания растеж. |
Йордан_13 |
Публикувано на: 2.12.2014, 0:40
|
Админ Група: Админ Съобщения: 16 494 Участник # 544 Дата на регистрация: 10-August 06 |
Само с вдигане на заплати в България не става, защото ще се вдигат и цените по спиралата нагоре. Трябва схеми за създаване на работни места и масова заетост. Предрича се, че заплатите може и да се замръзят следващите години в Европа за цяло поколение дори, защото няма да дойде очаквания растеж.
================================================================ В България е хубаво да замръзнат, ама поне на минимална 2000 лева, иначе няма да останат хора. Виж на Запад, да замръзват както си искат, тях не можем да ги мислим, но в България е задължително вдигане на заплатите съпроводено със силово смазване на цените, щото това вдигане на цените е спекула. Те в Европа вече не могат да създадът масова заетост ти искаш от слугинажа тук, такова нещо. Масовата заетост идва вследствие на силна държава, иначе, ако оставиш нещата само в частният бизнес, той няма такива мераци, ако не са съпроводени с доста солидна печалба за самият работодател. Цялата система е невалидна и трябва да се ройне. Поне така мисля, аз, а и не само аз. Скоро не си била в България, да видиш как се привлича интереса към наука на тук съществуващият електорат. |
trak |
Публикувано на: 2.12.2014, 22:47
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 696 Участник # 1 912 Дата на регистрация: 21-June 09 |
Старата Европа, в момента, без реформи е по-скоро минало, намира се в зенита си. Има нужда от рестарт. Не може да служи за пример, а само предупреждение, какво не трябва да се прави.Корупцията, лобизмът, роднинството, ограничеността и приятелския принцип на далавера са достигнали недостигнати върхове във всички сфери. Някой политици дори се продаваха за 2 вечери, обяд и платена нощувка в хотел.
В Европа вероятно предстоят още кризи и революции (вътрешни и на оста север-юг), ако населението не се държи мирно с почти безплатни или евтини храни и стоки от първа необходимост и социални помощи. За заплатите в България, незнам. За мен все още би било удачно да се пробва да се намалят, да се въведат нови банкноти, да се затворят границите, смъкване на цените,строг контрол на цените, да се ограничат спекулациите с пари отвън, списък на ресурсите, и прекратяване на договорите с чужди фирми, които ги екплоатират с цел кражба и др.И след известно време България пак ще набере сили, ще стане конкуретноспособна и излезе от кратката изолация. Така може да се привлекат инвеститори, ако това е цел, намаляване на бюрокрацията при инвестиции и отваярне на работни места. Ако един работодател докаже, че е плащал заплатите на работниците цялата година изрядно - 10% намаление на данъка. Ако въведе иновация и сам я финансира - 2 години без данък или с редуциран данък. Освен това 2000 лв, 5000 лв са разтегливи понятия на този етап. Ние ги мерим спрямо европейските цени, които се налагат отвън, защото няма производство и български продукти, пропаднала политика в това отношение. За да се вдигнат заплатите, трябва и хората да си вдигнат продуктивността, а това не става без реформи, смяна на манталитет, инвестиции .Как лесно да се ограничи спиралата вдигане на заплати-вдигане на цени. Малкият и среден бизнес дори може да се наложи да уволни хора. Все повече, все по-високо - това е максимата на капитализма. Така се върви по свирката на капитализма, но на капитализма в крайния му стадии. Хората от Балканите няма вече да бягат масово за работа в други ЕС-членки (дори САЩ), защото и те на този етап нямат достатъчно работа за всички хора от света и там за едно място се борят много нации. Българинът никога не е бил от най-предпочитаните нации за работник, а винаги компромисен вариант, ако няма други. Има работа за отбрани професии, но другите ги мамят с подфирми. Може да се изгради орган, който да съобщава в коя държава какви капани на подфирми и робство с работници дебнат, за да не изпада българина на място в неизгодно положение. Бизнесът в България е разглезен и чака готова печалба, вместо да инвестира (в иновации) и тогава да има печалба. Трябват инвестиции от бизнеса в приложната наука (50-50%). В България тотално са объркани понятията за фундаментални и приложни изследвания. Вероятно трябва да се види и изчисли, какво може да си купи средно статистическия гражданин за 1 месец (храна, наем, дрехи, лекарства, бензин, билети, култура...) и така да се образува заплатата, но не вързана за Западната или Американската, или за вноса от там. Като никой ръководен кадър да не може да печели повече от 3-5 пъти на средния работник (3-5 по-добър живот от средния). На този етап изобщо не може да се каже, кой е най-правилния икономически модел, понеже всичките имат малко плюсове и много минуси. Затова е добре да се експериментира в началото в няколко области, с областен град и околни села (може да се види какво може да се изтиска специално от разгромените кейнсианизъм и монетарния принцип на българска изолирана почва в експеримента и задължително още от няколко по-модерни модела от различните школи и училища от Европа, Азия и Америка, да се въведат индустриални зони на неевропейски съюз (зони НЕ-ЕС), за да се сравнят с останалите, които са си в ЕС и да се види резултата НЕ-ЕС и ЕС, преди самото излизане от ЕС, за да има подготовка) и да се видят резултатите, после може да се реши, кое е най-подходящо или смесица на 2 системи за цялото управление на страната. Като няма какво да се губи, може само да се спечели. Ако се въведе един икономически модел без да се тества, ще излязат грешки вероятно след време, а чрез стартов тест, те евентуално може да се предрекат и анулират. За масовата заетост също има различни модели, трябва да се изпробват на българска почва, не може да се каже на теория, кой ще е най-удачен, понеже на практика нещата се различават от чистата теория и празно философстване или влизат фактори, които не са пресметнати правилно, или формулите и параметрите са грешно избрани за даденото население, или манталитета на хората е различен. Примерно във Франция имаше преди много години някаква идея за намаляване на работната седмица на 35 часа, за да може повече хора да имат работа и част от тези, които имат сигурно място и доход, да отдадат малко в ръцете на тези, които нямат работа.Естествено, тези които имаха работа и сигурен доход, не бяха готови да делят, излязоха и всякакви противоречия и спорове. Експериментът се провали. Затова по-удачно може да се окаже вместо да се намали работната седмица да се увеличи отпуската на работника. Или други поне 5-6 варианта, които трябва да се изпробват, как ще действат сред населението, само теория и приказки не става. Трябва да се види кое се приема и действа действително. Примерно може (но няма да стане) да се обложат богатите или доходите над 1500 лв и с парите да се открият нови работни места в публичната сфера. Или роми, които искат да имат ток да работят, например разчистват канали. Спрямо времето, което са чистили каналите, за да няма наводнения, получават и толкова часа ток. Може да се опишат работните места в България.Те са най-много 1-2 милиона. Администрации за работата по описването - колкото искаш. Да се види кой действително, какво работи, за какви пари. Без да се намества статистикката с фантастични формули. След като се направи равносметка на действителнире работни места, се избира къде да падне тежестта в откриването на нови места или иновации, за да има развитие.Къде плащат фирмите данъци. Да няма никакви прегръдки с фирми, които плащат данък на някакви острови. За производството: На етикета на продукта да има някакъв печат или начин за обозначаване,от който се вижда, до колко продукта е произведен в България, с български работници, като се вижда по цвета (сфетофар) за какви заплати работят. Примерно червено 400 лв, зелено над 1200. Освен това продуктите от България може да се твестват срещу чужди и така пак с оценка. Целта е да се насърчи купуването на продукти от България. Ако българския производител получи лоша оценка, може с конкретни промени да подобри продукта. Ако българския производител получи добра оценка, намаляване на данък с 5 % или друг инструмент за поощрение. |
Страници: (4) 1 [2] 3 4 |