Форум на Движението | Помощ Участници Календар |
Страници: (3) 1 [2] 3 ( последно съобщение ) |
Битката на века
PARADOX |
Публикувано на: 22.1.2008, 17:53
|
Отдаден Група: Изгонени Съобщения: 1 245 Участник # 862 Дата на регистрация: 6-March 07 |
Ето и основните четири признака по които Богомилството е по-близко до Тенгрианството отколкото до Християнството:
-Религиозна свобода и толерантност -Религиозно и свещенодейно равноправие на половете -Реформация на феодалния социален ред -Свещено отношение към всички живи същества |
Йордан_13 |
Публикувано на: 22.1.2008, 18:13
|
||||
Админ Група: Админ Съобщения: 16 543 Участник # 544 Дата на регистрация: 10-August 06 |
Не, такова нещо като полярното разделение на света на бяло и черно, в тяхното противоборство, не е съществувало. Черното, това е вътрешния или невидимия за очите свят на човека, символизира космичната Нощ преди Сътворението. Тя не е зло. Затова черния цвят, при нас, някога е символизирал центъра на Държавата. Виждаме къде сме съсредоточавали центъра на Държавата си - в Извора на Пустотата. Бялото е светът на проявлението, на външното, на формата. Едното без другото не могат и затова така хармонично се съчетават в символа на ТАО/ДАО. При богомилството, тези две начала, са в противоречие и неистова битка, защото видимия свят за тях е сътворен от Сатанаил - един паднал ангел, а невидимия свят от Бога. Още в началото на идеята си за Сътворението те слагат едно ограничение на Творчеството на Бога. А нима Тангра не е толкова всемогъщ, че не може да си сътворим един нищо и никакъв видим свят, та да предоставя това право на втори, който дори, в богомилската концепция е ангел? При тях ангела Сатанаил създава дори седемте, не осемте небеса! Ние бихме ли предоставили нашата осмолъчица, да е дело на Сатанаил? Има много неща, крайно несъвместими. Дори "Сказание за Чулман" да вземеш, там ще видиш, че злото на "злите" алпи, в крайна сметка води до подем или до нови възможности за творчеството на "добрите алпи". Така ги квалифицира човешкия ум, когато наблюдава действията и на едните и на другите - "добри" и "зли", в зависимост от това какви са последствията за него, за човека, тука на планетата. А за Космоса...? |
||||
Йордан_13 |
Публикувано на: 22.1.2008, 18:21
|
||
Админ Група: Админ Съобщения: 16 543 Участник # 544 Дата на регистрация: 10-August 06 |
Това е в реда на нещата, когато начело на това движение са застанали от политически, а не идеологически причини колобри тенгриани. Пример за това тяхно възглавяване на това движение на определен етап е искането за връщане на натуралния данък съществувал по време на Първото българско царство, което знаем в началото си не е изповядвало християнство. |
||
PARADOX |
Публикувано на: 22.1.2008, 18:32
|
Отдаден Група: Изгонени Съобщения: 1 245 Участник # 862 Дата на регистрация: 6-March 07 |
Истината е много по-дълбока от колкото искат да ни убедят господа историците..!!! Легендата за Бог и въстаналия Сатанаил е изключително грешно тълкувана от враговете на Богомилството, за да може то да бъде изкоренено, бидейки заплюто като ерес...!!! Абсолюта не би търпял нисша сила производна нему, ако тя не е част от цялостния Му Божествен план (както е и в Тенгрианството)...!!! Богомилите не се съмняват чие е върховенството, но и не крият първоисточника на злото (спомнете си снимката на северната стена на катедралния храм в Рилския манастир)...!!! Но нека хвърлим малко светлина върху произхода на Богомилството и неговите истински корени и влияния, защото в учебниците по история пишат само глупости, а знанията на повечето Българи по темата са основно от там....
За разлика от богомилите, за есеите се знае и е писано достатъчно. Около двайсет години след разпъването на кръста на Сина Божи юдеинът Филон Александрийски описва подробно живота на есейската общност в Палестина. Той извежда тяхното име от латинското Hosio (Светите) и твърди, че чрез чистия си и богоугоден живот те напълно са доказали своето право да се наричат така. Петдесетина години по-късно Йосиф Флавий обръща специално внимание на окултните знания и сили, които те владеят. Есеите са посветили в тяхното тайнство и самия Иисус Христос, защото принадлежността на рода му към тази общност е неоспорим факт. Есей е бил Неговият кръстник Йоан Предтеча, както и Йосиф Ариматейски, комуто е разрешено да прибере мъртвото Му тяло, за да го погребе. Есеи са били първите Му шестима последователи - апостолите Симон Петър и брат му Андрей, Филип, Бартоломей, Иаков и Иоан, защото в Новия Завет те всички са наричани назореи, а това е синоним на есеи. Древното палестинско село Уади Кумран, за което се заговори във връзка с откритите там прочути свитъци, представлява само едно звено от огромната мрежа огнища на последователите на това духовно движение. Есеите са наследници и последователи на учителя на справедливостта Мелхиседек, който още в древността ги е уведомил, че Синът Божий един ден ще се роди от техните среди. Още той им е завещал правилото, че между Бога и човека не бива да има никакъв посредник.Кога се заражда богомилството и кои са най-ярките му имена? От първия брак на цар Симеон І с куманката Кубера се ражда първородният син Михаил, който след смъртта на майка си незабавно е покалугерен, за да бъде елиминиран като претендент за престола. Следващата царица, арменката Мариам, е сестра на ичиргу боила Кеворк Сурсупал, известен в историята като Георги Сурсувул. Тя е майката на другите трима синове и дъщерята на българския цар. Най-големият е Петър, който след неговата смърт пряко волята си е качен на трона. Вторият, Иван, избира пътя на пустинничеството в полите на Рила планина. Това твърдение е в разрез с общоизвестения вариант за произхода на Рилския светец. Съществуват обаче доказателства, които потвърждават, че между цар Петър и Иван Рилски е съществувала особена близост. Само един родственик е можел да си позволи лукса, когато е бил потърсен, да откаже среща на владетеля на страната. Най-малкият син на Симеон І е принц Боян, приел след покръстването си християнското име Бениамин. Всички случили в България и Европа след 927 г. събития са породени от младия български принц Боян, който е главата и идеологът на богомилството. Като юноша той е сред елита на Константинополската Магна Аула (Магнаура), като с ерудицията и ученолюбието си често е сравняван със собствения му баща. Когато след убийството на Симеон Боян незабавно е отзован в Преслав, той е навършил едва 17 години. Преди това във византийската столица с него са установили връзка двама сирийски мистици, които стават духовните му наставници и от които той още там е бил посветен. По-късно те го посещават и в България, за да го подкрепят в бъдещата му мисия и в посвещаването и на други лица, които ще обособят ядрото на новата духовна общност. Първият човек, спечелен за тази кауза, е самият български патриарх Стефан. Макар и в напреднала възраст, той се отправя за далечна Венеция в мисията си на неин първи богомилски епископ. Негова е заслугата за изграждането на духовните общности в Дубровник, Флоренция, Малта и в самия Рим. Той напуска този свят през 929 г. в Рим и е погребан там. Преди да напусне България, Стефан Венецианец подарява на Боян, "за усамотение и молитва" намиращия се близо до Преслав манастир "Света Параскева". Оттук заискрява и тръгва из света светлата идеология, за да възкреси Христовият импулс за доброта, чистота, любов и опрощение. Като начало на зараждането на богомилството е приета 928 г. Тогава в Преслав от ръката на сирийските учители са ръкоположени неговите първи апостоли. Освен споменатия вече Стефан Венецианец, в ранг епископ са издигнати Симеон Антипа, Василий Византиец, Гавриил Лесновски. Сред тях е и самият епископ Йеремия, когото историята ни познава като поп Богомил. За него Стоян Ватралски пише: "От своя народ, благодарение на злочестото византийско влияние, тоя великан е нещо по-зле от отречен, нещо по-срамно от забравен". На това знаменателно за България, Европа и целия свят събитие Боян Магът (това ще бъде вече неговото духовно име) получава като завет от посветените 22-те таблици на богомилското Таро, като знак за прякото наследяване на предхождащите го атлантско, египетско, мексиканско и есейско Таро. Предадено му е и едно оригинално копие от Йоановото Евангелие. През 929 г. високообразованият Никита Скитник съвместно с кипърския епископ Василий Византиец създава Богомилската църква в самия Константинопол. Теодор Преславски основава църкви на новото учение в Охрид, Прилеп, Солун, Атина и Коринт. По-късно ръководството на Солун поема ученикът му Марк Средецки. Неговите пътища често се пресичат с тези на неуморния доростолски епископ Петър Осоговец, който пресича Карпатите, стига далеч на север до Краков, Варшава, Рига и Севастопол. Светомир Македонец, който по произход е комитопул, за 30 години обикаля почти цяла Европа и Мала Азия, за да създава нови църкви и да насърчава с личен пример и слово вече съществуващите. Една от най-ярките фигури сред тази блестяща плеяда е Симеон Антипа - гениален иконописец и миниатюрист. Той е получил своето специализирано образование в Атина, Константинопол, Флоренция и Венеция. Той преписва, украсява и коментира всички книги, които са писали богомилските апостоли. Многобройни са основаните от Симеон Антипа нови църкви. Лично той ръкополага 35 презвитери. Началото на това неоценимо национално богатство поставя самият Боян Магът, който още през 928 г. написва първите "Богомилски легенди", предназначени за външния, т.е. за широкия слушателски кръг. Списъкът от тези величави, но непознати ни българи, ще бъде непълен без споменаването на един друг скромен труженик на делото - теоретикът и писател Хамерон Дубровницки, както и без личността на една млада жена - Макрина, която след строг обет приема името Михаил Унгарец, тъй като се подвизава изключително в Панония. Богомилски епископ е бил и Гавриил Кротовски, канонизиран от ортодоксалната църква под името Гавриил Лесновски. Сред неговите заслуги са отбелязани и ръкополагането на поне четиринадесет богомилски презвитери. Цялата тази перфектно създадена структура се ръководи от самия Боян Магът, а негов незаменим заместник и помощник е поп Богомил. Останалите апостоли се завръщат в Преслав, колкото да споделят проблемите си и да получат нови напътствия и кураж, за да продължат святото дело, на което са посветили своя живот. За стихийното разрастване на това ново движение огромна заслуга имат двамата духовни наставници на цар Петър - Данаил, приемникът на патриарх Стефан, и амбициозният презвитер Козма. Ситуацията в българския царски двор се усложнява. Цар Петър на няколко пъти иска да абдикира, но принц Боян категорично отказва да го наследи. Нито за миг не престават византийските интриги от юг и сръбските от запад. Това са само част от причините, от които се възползва регентът на престола - Кеворк Сурсупал, за да започне гоненията против богомилите въпреки категоричните протести на царя. Седемнадесет от най-видните богомили са арестувани, упрекнати във всички адови грехове и измъчвани. Това се случва в отсъствието на Боян, който в този момент е далече от родината. Докато се завърне, вече са умъртвени първите мъченици на движението. Магът едва успява да изтръгне от ръцете на убийците своя заместник - Богомил. С този акт се поставя началото на гоненията, но те не спират разрастването на делото - осем новопокръстени духовни наставници се отправят към Хърватско, Унгария и Галия. Сред тях са Управда Будимски и Управда Марсилски, на които се пада голямата чест да бъдат първоучителите на албигойците. В Константинопол се възцарява императорът богомил Константин VІІ Порфирогенет. Той назначава за свой магистър Никита Странник, за управител на двора си - Василий Византиец, а за началник на наемните войски - Светомир Македонец. Този велик владетел покръства киевската княгиня Олга в богомилската вяра. Тя е българската принцеса Садоке - Елена, дъщеря на цар Расате - Владимир. Пристига в Константинопол с цялата си свита аристократи и видни търговци. Всички те приемат кръщение в учението от ръката на самия византийски император. След кончината на киевската царица ортодоксалната църква я канонизира като светица, запозната с всичките й сладкодумни проповеди… против нея. Как трябва да тълкуваме и почестите, които същата тази църква отдава на всеки 28 март на самия Боян Магът, наричайки го Великомъченик - като безхаберие или като демагогия? Тя е канонизирала още един голям богомилски водач - презвитер Григорий, епископ Мизийски, но след ХІІ век името му е зачеркнато от списъка на православните светци. Презвитер Григорий не само е бил духовният наставник на княгиня Олга, но като такъв той я е придружил до византийската столица, за да присъства на покръстването й. Тъкмо на този неизвестен и велик българин се дължи полагането на "основите на книжовността на Русия, свързана с нагаждането на книжовния език на Преславската школа към руските условия", както пише Асен Чилингиров. Роман ІІ, който през 960 г. наследява Константин VІІ, по нищо не прилича на своя баща. Неговата първа грижа е да се отърве от обкръжението му. Сред първите жертви се оказват Андроник Тирски и самият Василий Византиец, изгорен на клада през 961 г. При посещение в затвора, за да насърчи своите съидейници, е арестуван и бит дори самият Боян. Останалите мъченици са обезглавени, а телата им хвърлени в Босфора. След кратко и безчинно царуване, Роман на свой ред е свален. На престола се възкачва симпатизант на учението - Никифор Фока. Той прекратява преследванията срещу богомилите. През 967 г. от всички презвитери е оцелял единствено Никита Странник, който заради голямата си дарба на военачалник отново е издигнат на патрицианския пост началник на византийския флот. Ала въпреки неоспоримите си качества и бляскавите победи, той загива, посечен лично от ръката на императора. Никита Странник си позволява да го порицае, че подкупва вероломния киевски княз Светослав да нападне България. Планът на Никифор Фока успява - Светослав нахлува в Добруджа. Сред хилядите негови жертви е и Петър Осоговец, който е изтезаван и полумъртъв е хвърлен на кладата, запалена в Доростол. Своята мъченическа смърт в Преславец намират други 62 презвитери и 108 верни. Техните имена са съхранени за поколенията и обезсмъртени чрез архивите на Симеон Антипа. Сред тях фигурират и десетки храбри и предани жени. Друг любопитен, но незнаен исторически факт е, че богомили са били всички членове на семейството на комитопула Шишман. Бащата и четиримата му синове - Арон, Давид, Мойсей и Самуил, са отлъчени от движението лично от поп Богомил. Причината е раздорът, който са всявали в държавата в опитите си още тогава да отцепят западните покрайнини от трона. Кеворк Сурсупал заповядва следващата вълна от гонения през 969 г., воден тъкмо от личната си неприязън към тях. Този път са заловени и след продължителни мъчения в манастира "Света Параскева" заедно с още 200 верни последователи са убити Михаил Унгарец и Теодор Преславски. През същата есен заедно с 12 свои презвитери и 96 верни е изгорен на клада Светомир Македонец. Само няколко дни по-късно е посечен Хамерон Дубровницки с други 19 презвитери, 74 верни и 183 оглашени. По времето на тези репресии дългата ръка на ичиргу боила едва не сграбчва и самия Боян, но той навреме успява да се измъкне от страната, за да потърси убежище в Константинопол. На 17 февруари 970 г. по заповед на Йоан Цимисхий палачи удушват Боян Магът в неговите покои, по-късно трупът е хвърлен в Босфора. По специален пратеник неговият пръстен-печат е изпратен за Преслав и предаден на следващия в йерархията, на заместника му Йеремия - Богомил. На 25 януари 971 г., почти година след гибелта на Мага, той самият е изгорен на пламтящата насред столицата клада, като преди това са умъртвени над 400 души. След още година и половина загива и последният от големите - Симеон Антипа. Той е изгорен на същата клада, на която издъхва и Богомил, но славата му на "глава на албигойството" ще го следва неотлъчно през идните столетия. Започва изключителното влиянието на богомилската философия върху европейската цивилизация. Както и да са наричани в Европа богомилите - катари, патерени, валденци, бугри, кудугери, фундаити (торбеши), пифили, всички имена са синоними на албигойци, а самото име възхожда към авестийското алба - "бял, светъл" и гойа - "живот". |
Йордан_13 |
Публикувано на: 22.1.2008, 19:10
|
Админ Група: Админ Съобщения: 16 543 Участник # 544 Дата на регистрация: 10-August 06 |
Виж какво, Парадокс, не ме превръщай в новия презвитер Козма. Нямам намерение да пиша "Беседа против богомилите" и да ги наричам "богонемили". Който, както иска да си го възприема.
Историците тук нямат кой знае каква роля, защото богомилските легенди и предания са записани на апокрифни книги. Те имат своята свещена книжнина с тълкувания на християнски догми и зороастрични идеи. За разлика от Тенгрианството, където не писаното слово е същественото. И тайните не могат просто да се прочетат на маса във вкъщи. Богомилството днес има своите изражения в протестанството, като социално-обществен строй - в комунизма. Добавям към тях и обявилите се за "нови богомили" дъновяги. Вина за сегашната каша, обаче, имат и редица "нови" историци, един, от които е Иван Танев Иванов, който в "протобулгарианс", именно на такива дуалистични фундаменти строи теориите си. Много е лесно на дуалистичен фундамент да създадеш, каквото си искаш доктрина. Умът е много изобретателен в това. Аз лично, се разграничавам от богомилството и днес не смятам да ги каня за съюзници, в каквото и да е било |
PARADOX |
Публикувано на: 22.1.2008, 19:38
|
Отдаден Група: Изгонени Съобщения: 1 245 Участник # 862 Дата на регистрация: 6-March 07 |
Учудва ме реакцията ти Йордане..?!!!
Не те карам да правиш нищо...!!! Просто защитавам друга теза в темата...!!! Спора ни малко стана като приказката за кокошката и яйцето, но карай да върви...!!! Та да уточня позицията си по въпроса, за да не стават грешки като тази в последния пост на Йордан... Според мен Тенгрианството и Съвета имат много по-голям пръст във възникването на Богомилското учение...!!! За мен Богомилството е неуспешен опит за връщането на Българския трон на Българската принцеса Садоке - Елена, дъщеря на цар Расате! Огромния духовен потенциал заложен от Колобрите е и причината това учение да залее цяла Европа само за няколко десетки години, но това е мое мнение и не искам да го налагам....!!!! П.П. И за какви съюзници ми приказваш..?!! И в кой съюз не смяташ да ги каниш..?!! Ти не разбра ли, че освен покани за гости (свадба, кръщене, имен ден и т.н.) други няма как да раздаваш..?!!! А да... Пропуснах и поканите за излети в планината... Или освен твоето мнение или близки на него, тука други не може да има..?!!!! Айде успокой малко топката и спри да чукаш с показалката по чина, че ми е смешно... Пак ще излезе, че от мен почва панаира, но непредизвикани постове започващи с фрази от рода на "Виж какво, Парадокс, не ме превръщай в еди какво си..." без да съм те превърнал в каквото и да е, няма да търпя! Надявам се, че си ме разбрал правилно...?!!! Жив и здрав! |
Йордан_13 |
Публикувано на: 22.1.2008, 20:09
|
||
Админ Група: Админ Съобщения: 16 543 Участник # 544 Дата на регистрация: 10-August 06 |
Аз не споделям лансираната от дъновистите и преди тях идея, че богомилите донесоха огромно просветление на Европа. Мисля, че прибавиха още мрак към тъмнината, в някои отношения. Ако нещо трябваше да бъде изнасяно, това е Тенгрианство в чистия му изначален вид. Тук спора не е за кокошката и яйцето, а да разгранича двете доктрини. Богомилството въобще не ме интересува. Но в крайна сметка се създават взривоопасни каши, непрекъснато рекламирайки се древната ни Вяра, чрез една дуалистична доктрина. Тенгрианството само по себе си свети, няма нужда от посредници при разкриването му или обличането му в най-различни дрехи. Времето иска от нас да му свалим дрехите, с които са го навличали хилядолетията, а не да го оставяме в тях. Такова е моето становище. Иначе съгласи се, много е лесно да се обясни всичко на принципа "добро и зло". Каквото и да са правили на времето колобрите, каквито и ходове да са предприемали, днес трябва да имаме нов начин на действие и да не влизаме в съюзи, т.е. да не се смесваме с чужди за нас доктрини |
||
PARADOX |
Публикувано на: 22.1.2008, 20:44
|
Отдаден Група: Изгонени Съобщения: 1 245 Участник # 862 Дата на регистрация: 6-March 07 |
Това вече е друго нещо...!!! Всеки има правото да търси, да претегля нещата и да ги пресмята, но не бива да се губи нишката....!!! Аз също не смесвам Тенгрианството и Богомилството! Не искам да бъда разбран погрешно! Все едно е да сравняваш оригинален италиански "Фиат" и руска "Жигула" (извинявам се, ако на някого метафората ми се стори плоска)... Просто Борис "покръства" Българите, обзглавявайки Българската държава в буквален и преносен смисъл! Само две поколения по-късно се появява учение което едва не коства престола на наследниците му, и "новопридобитото" членство на България в тогавашния християнски свят...!!! Логично е един мислещ Българин, интересуващ се от историята си, да си зададе въпроса "Как" и "Кой" е способен да породи такива мощни процеси толкова скоро след гореспоменатите събития....?!!! Това е! Не искам да се карам с никой..
|
Миро |
Публикувано на: 22.1.2008, 20:55
|
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 503 Участник # 54 Дата на регистрация: 28-July 05 |
След като богомилството е оглавено от колобри значи е имало защо, богомилството е било нужно. Едва ли сме способни ние, след толкова години, да даваме оценка за действията на тогавашните колобри, освен ако между нас няма такъв сега . Движението е било необходима част от Битката, значи няма да е правилно да го оценяваме с "добро" и "лошо".
От коя битка тръгна темата, та до къде стигнахме Модераторите май трябва да отделят в отделна тема разсъжденията за богомилите. |
PARADOX |
Публикувано на: 22.1.2008, 21:19
|
Отдаден Група: Изгонени Съобщения: 1 245 Участник # 862 Дата на регистрация: 6-March 07 |
Сега като се замисля над цялостната картина тогава (доколкото я познаваме днес) си задавам следния въпрос:
- Не е ли възможна появата на учение като Богомилството едва след погубването на Колобрите от Борис и лишаването на Саракта от естествената му защита...?!!! Можем ли да го разглеждаме като "духовно раково заболяване", появило се в следствие на "загуба на имунитет"..?!!! Наистина темата за Богомилството е доста интересна и значима за историята ни и заслужава по-обстойно проучване, още повече, че "официалната наука" поне според мен разпространява общоприети факти, без да се задълбочи в подробно изучаване на проблема...!!! |
Дари |
Публикувано на: 22.1.2008, 22:03
|
||
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 782 Участник # 766 Дата на регистрация: 19-January 07 |
Не съм много по темата, но този поуст на Анти666 ме жегна, защото от няколко дена мисля по този въпрос, каква сила и въздействие се крие в седмолъчицата. Миналата седмица синът ми поиска от баща си Розетата за да я покаже на съучениците си. Показал я е по време на час по история и всички деца са проявили голямо любопитство и интерес, като междувременно станало ясно, че нито едно дете не е виждало този Символ преди това и съответно не са знаели нищо за Него. На другия ден, когато детето се върна от училище ми разказа как половината му съученици са си били изрисували знакът на Тангра по ръцете... А какво ги е накарало да изрисуват нещо което не "познават" и не са виждали и чували преди това?...Кръвта или някакви далечни спомени, които се пазят и предават чрез кръвта? Да, така мисля, че те са "заразени" с тайнствената сила, която всеки усеща, но трудно се обяснява-Оренда! |
||
anti666 |
Публикувано на: 22.1.2008, 22:11
|
|
Значи Парадокс, тия данни, които си ползвал има доста яка боза в тях. Първо за Боян Мага - макар нашите историци да го дават, че е син на Симеон, аз го знам като негов най-малък брат. Ако вярваме на въпросната статия, той трябва да е учил в Магнаурската школа през 924г. Точно тогава Симеон е стоварил огромна армия пред града и синът му си учил необезпокояван вътре?! Някак си не върви. За шурека му Георги - дали е бил арменец или славянин, не споря - важното за мен, че не е бил българин. От първия си брак Симеон е имал двама сина - Михаил и Иван, които впоследствие и двамата възстават срещу епилептичния си (и според някои скопен от ромеите) полубрат. Няма сведения Иван Рилски да му е брат, защото след неуспеха на въстанието Иван е заточен в Добруджа - на другия край на България. Колко са се обичали, само Иван Рилски си знае, след като прави вихрушка, за да не може да се качи до скита войската на царя.
И пак да се върнем на Боян Мага. ""На 17 февруари 970 г. по заповед на Йоан Цимисхий палачи удушват Боян Магът в неговите покои, по-късно трупът е хвърлен в Босфора" Мислиш ли, че човек, с такава сила, че да се трансформира във вълк или орел и който е избрал свободния живот в Балкана, ще се навре в градския кенеф Константинопол, за да бъде удушен докато спи? Чак пък и датата уточнили тия учени. |
|
PARADOX |
Публикувано на: 22.1.2008, 22:57
|
||
Отдаден Група: Изгонени Съобщения: 1 245 Участник # 862 Дата на регистрация: 6-March 07 |
Цитата от поста ми, който коментираш е от книгата "Богомилство и богомили" на епископ Симеон отпечатана нелегално първо през 60-те ...!!! Относно това дали Боян Мага е бил син или брат на СимеонІ лично аз немога да споря! Срещал съм и двата варианта при проучванията ми и може би това е причината според много "историци" той да не е действителна историческа личност..!!! Използвах този цитат защото в него е посочена интересна следа за познанието в което е бил посветен Боян Мага, а така също и споменаването на Принцеса Садоке - Елена, дъщерята на цар Расате - същия който е бил ослепен от баща си БорисІ...!!! Единственото което си позволявам да твърдя е, че виждам връзка между появата на Богомилството и опита на Българския престол да се възкачи Принцеса Садоке - един факт упорито премълчаван от "историята" ни...!!! Привърженик съм на тезата, че истината е разпръсната и парчетата и трябва да се търсят навсякъде... Логическите несъответствия между дати и събития (които ти се се постарал да посочиш) не ме притесняват особенно... Това е добре познат метод на фалшификаторите на родната ни история.. Единствения извод е, че трябва да дерзаем...!! Така мисля аз..!!! Що се отнася до описанието на смърта на Боян Мага, също немога да коментирам! Ще кажа само, че това може и да е умишлено...!!! Ефекта на мъченичеството е бил вече доста добре познат по това време....!!! П.П. А що се отнася за "заемането" , което споменаваш - не е чак толкова сложно..!!! Трябва ти една хубава слънчева поляна в планината, добър слух и някой който да ти покаже как да дишаш.... |
||
Миро |
Публикувано на: 23.1.2008, 0:46
|
||
Често пишещ Група: Участници Съобщения: 503 Участник # 54 Дата на регистрация: 28-July 05 |
Епископ Симеон всъщност е псевдоним на Николай Райнов. Тази книга я написва след като посещава Малта, където се е запознал с доста интересни и неизвестни документи за богомилите. |
||
PARADOX |
Публикувано на: 23.1.2008, 10:40
|
||||
Отдаден Група: Изгонени Съобщения: 1 245 Участник # 862 Дата на регистрация: 6-March 07 |
Знам това, но така е подписал книгата и така го посочвам...!!! Гавриил Лесновски е носил златен меч, обсипан с изумруди под своето расо. Според Николай Райнов, същия този меч сега се носи от „хиерофант в Малта”. Богомилите вярват, този меч има връзка и с Вотан (не с Димитър Радев а с мексиканския)..!!! |
||||
Страници: (3) 1 [2] 3 |